tisdag, januari 09, 2007

filmtipje

Negatieve film tip:

The Wicker Man; doe het niet! Een bad trip met een vies nasmaakje. Verkeerd opgebouwde spanning, een onzin verhaal, en een stom einde.
We hebben hem net afgekeken hier, en zijn het er allemaal mee eens; doe het NIET.

* onderbreking. worsteling met kaaskoekjesverpakking. kaaskoekjes
vliegen door de lucht *


Het is echt een teleurstelling. Had ik ook niet van Nicolas verwacht hoor, maar neem het van mij aan. De ware Hannahlogen weten dat ik films ken.
Okay, er was één interessant en verbazingwekkend cool lichtpuntje; hij hoekt allemaal vrouwen tegen de grond! En nee, dat is niet erg want die vrouwen hadden het verdiend. Eerst denk je "Wat? Hij slaat een VROUW." Even worstel je met je feministische kant, maar dat moment duurt nog geen fractie van een seconde. Dan is het gewoon geweldig.

Nu we toch bezig zijn en jullie aan mijn lippen hangen ("Hannah! Geef ons meer filmtips!")
kan ik jullie wel The Devils Rejects aanraden. Hier, pak aan die tip. Gratis! Door Rob Zombie geschapen horrorfilm, die een ware ode is aan de jaren 70/80 horror. Mannen met snorren . Lekker vies, zeg maar. Ik stond de helft van de tijd van mijn stoel op om tegen het scherm te roepen en aanwijzingen te geven ("waarom gaat ze nou naar bóven. ze wéét toch dat hij daar is") ("waarom laat 'ie ze daar nou liggen doodbloeden. ik zou ze echt wel even goed slashen. hij kan die bijl die nog uit zijn rug steekt toch gebruiken" ). Nouja, dat is wel een goed teken dacht ik zo. De soundtrack van de film wil je trouwens ook meteen aanschaffen, alleen daarom raad ik u allen deze cinematische ervaring aan. Maak eens het beest in je los ;o)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ik vind beide films ongelofelijk kut. The Wicker Man samengevat: Rammelend kutverhaal en kneuzig acteerwerk.

The Deviils Reject vind ik klote omdat ik gewoon een hekel aan horror heb. Waarom ik me over liet halen door mijn vriendin om hem te gaan kijken (wel samen hoor) weet ik niet. Ik heb hem niet uitgekeken. Volgens mij hebben wij hem samen niet eens uitgezien. Al vond zij het wel een leuke film. Ik denk dat ze de avond niet wilde verpesten ofzo ;).

Hannah sa...

jammer dat je niet van horror houdt. maar gelukkig zijn er genres waar wij beide van houden.anders kon je nooit meer een filpje komen kijken en dat vind ik gezellig :o)

Anonym sa...

Devils Rejects is aardig... Toch raad ik je aan 'House of 1000 corpses' te gaan kijken, de eerste film in die reeks (dus ook Rob Zombie).
Vind 'm net wat gekker en wat meer obscuur.

Ook een leuke soundtrack, overigens.

-x-

Mick

Anonym sa...

nou, thanx voor de top skat, ik had m nog niet gezien, en kan m nu meteen van mijn nog te zien lijsje schrappen!
en horror, tis niet echt mijn ding,maar wie weet als we er n keer eentje samen gaan kijken dat je me dan zo gek krijgt.
Heb btw al een tijdje geen films meer gekeken, dus je brengt me wel op n idee er vanavond een lekker voor te gaan zitten!!!
Suc6 met alles, en we spreken elkaar gauw!
kus

Anonym sa...

Devils Reject dus niet eh... ik wilde hem net gaan kijken. ahwell...

Misschien doe ik het toch nog.
Nu ik toch Alien vs Predator en de Hulk heb gekeken maakt het toch allemaal niks meer uit.

Hannah sa...

alien vs predator, gaaf! alle alien films trouwens. maar ik ben dan ook een giger fan.

marijn nog de beste wensen!!

Anonym sa...

Ja, die hele alien en geiger stuff is wel erg puik, maar Alien vs Predator is wel echt ongeveer net zo treurig als de Hulk. Fantastic Four, nog erger.... gek dat ze dan van Spiderman wel weer wat hebben kunnen maken.

Oeps, sorry, jij ook de beste wensen! ;-D