torsdag, mars 22, 2007

waarom je een man niet naar de winkel moet sturen

Mijn moeder was veilig en wel terug gekomen uit Zweden, maar haar koffer niet. Die was nog even een rondje Europa gaan doen, waardoor mijn moeder onder andere zonder geliefde toilettas zat.
Mijn moeder hecht veel waarde aan de inhoud van haar toilettas, je moet haar niet voorstellen om die avond gewoon zeep te gebruiken. Het was half acht, de winkel zou weldra sluiten dus er moest snel gehandeld worden. Mijn vader boodt aan in de auto te springen en snel een paar producten te gaan halen die mijn moeder écht móest hebben (anders zou haar hele gezicht openbarsten ofzo).
Vervolgens ging zij hem uitleggen wat het verschil is tussen tonic, wascrême, remover met/zonder olie en what not. Ik vond het hi-la-risch.
Het is natuurlijk ook allemaal veel te veel en ontzettend overdreven wat wij vrouwen op ons gezicht smeren. Waarschijnlijk doen we onze huid meer schade dan goeds met al dat gescrub en gesmeer. Maar dat ter zijde, want mannen zijn nog dommer.

Want ja hoor, na tien minuten ging de telefoon. Ik hoorde alleen mijn moeder praten, maar ik kon mij aardig inbeelden wat mijn vader allemaal zei. Tja, je moet mij ook niet naar de Gamma sturen om een kruishaakmoerboutjedingetje te kopen.

'de wascrême zit in een soort tube. nivea? is het blauw?'
'heb je de tonic al gevonden? dat is doorzichtig, ja. niet die voor de gevoelige huid .'
'niet voor de gevoelige huid.'
'reinigingsgel? nee dat is ook om te wassen. die had je toch al?'
'schuimgel ook niet. kijk eens góed wat er op staat.'
'ga anders eerst een tandenborstel halen.'
'tonic is doorzichtig ja. nee, dat gebruik je ná het wassen. is het
een blauwe fles?'


Uitgeput kwam mijn vader thuis. Met twéé wascrêmes. Door alle stress was er toch nog iets fout gegaan. Ach, hij had tenminste wel een tandenborstel meegenomen. Mijn moeder was allang blij dat hij het veilig naar huis gered had, zonder elke schap van de albert heijn uit zijn voegen gerukt te hebben en zonder gijzelaars die hij, zou hij via een briefje aan de toegestroomde media laten weten, pas zou vrijlaten wanneer hem de juiste wascrême en tonic en make-up remover gebracht werden. Mijn vader ging zitten voor een welverdiend shaggie dat hem ongetwijfeld super smaakte. Mijn moeder en ik wisselden een blik die genoeg zei. Je moet niet proberen een man make-up en verzorgingsproducten te laten begrijpen. Het verschil tussen eye-liner en mascara. Lippotlood, lippenstift, lipliner, lipgloss. Tonic, lotion, schuimgel, crême, peel, scrub, exfoliate. Wij vrouwen hebben daar jaren ervaring mee, een (hetero) man komt net kijken.

Onbegonnen werk. Wil je uberhaupt dat je man weet hoeveel al dat spul kóst? Straks gaan ze ook dingen voor zichzelf eisen. Dan heb je helemaal de poppen aan het dansen thuis. Gewoon zelf naar de winkel gaan dus.



:o)

8 kommentarer:

gewoon.. daarom sa...

Hahaha! Wat een ellende voor je vader.. Hij moet door een hel zijn gegaan! Xx

Anonym sa...

Ik zeg; Dit is het bewijs dat betrosualiteit volledig achter de rug is. Thank fuck for that!
Toegegeven, ik smeer ook dingetjes op mijn kanis, oksels, armen, maar enkel het hoogst nodige. En het staat op de verpakking; 'Gezichtscreme', 'bodylotion', 'tandpasta'.
Niets met 'Nitroglyerine B' ofzo.

Mannen verenigt u in deze wereld vol onzin... Ik voel een nieuwe blogpost opkomen...

Wel netjes de ballen scheren!]


Mick

Anonym sa...

kom maar op met die post! hihi
wat is betrosualiteit?
ik sprak vandaag een man die zei dat hij dagcrême gebruikte. ik vond dat best raar om te horen. ik weet nog niet of ik dat aantrekkelijk vind.
en wel de ballen scheren ja. misschien is ook dáár een verzorgend zalfje voor!
hannah

Anonym sa...

Wel, zo'n zalfje kan soms best een uitkomst zijn, hoor. De huid droogt namelijk wel uit, en bij intensief gebruik mag het best wat gemoisturiseerd (...) worden.

verder bedoel ik namtturlijk 'metrosualiteit'.

Mick

Hannah sa...

ik denk dat je metroseksualiteit bedoelt. moisturizen is een goede zaak. droge huid jeukt en wordt rood, niks an!

Anonym sa...

hahah, super stukje, tis zeker erg belangrijk te weten wat je zoal op je snoet smeert, dus laat dat maar niet aan een man over, die snapt er waarschijnlijk toch geen kloot van. Hopelijk is de toilettas nu weer terrecht??
kus

Anonym sa...

ja de spulletjes zijn terecht en het eten dat ze meegenomen had was nog niet bedorven gelukkig! kheb weer een boel negerballen achter de kiezen :o)

Anonym sa...

mmmmmmmmmm negerballen :)