måndag, april 02, 2007

nachtdienst

Ik kan alleen maar zeggen; thank you lord voor internet. De beste uitvinding sinds chocolade.
Wat heeft een paar uur surfen op internet mij gebracht? Ik weet nu bijvoorbeeld, dat er drijvende mp3-spelers zijn voor in bad. En dat er duizenden filmpjes over kittens te vinden zijn. En dat Britney Spears kleurlenzen draagt (en een pruik sinds ze haar hoofd kaal schoor. Arme, domme doos) En in India woont een man, die oorhaar heeft van 13 cm lang. Wat was mijn leven leeg en zinloos voordat ik dit wist.
Internet blijkt bovendien het ultieme medium voor het vastleggen van rare verzamelingen. Er zijn mensen die foto's van elektriciteitshuisjes verzamelen. Of muizevallen. Of damesslipjes, met apen erop. Ik heb er over nagedacht en ik zou liever iemand daten die damesslipjes met apen erop spaart, dan postzegels.

We hebben hier een step. Niet zo'n modern lichtgewicht exemplaar met motortje, maar een ouderwetse step. En het is léuk, dat steppen. Bovendien ben je veel sneller bij een crisis, als deze zich voordient. Dat is vannacht nog niet het geval geweest, maar aangezien anticipatie ook een kunst is heb ik een testrit gemaakt. Ik beheers de step nu volledig. Als het alarm gaat, zal ik diegene zijn die zegt "Ik ga wel." En dan step ik me het leplazarus naar de hulpbehoevende, nogsteeds verbaasd hoe snel dat ding kan rijden. Ik weet niet of het in orde is om plezier te beleven terwijl je onderweg bent naar een terminale patient. Ik denk het wel, humor is belangrijk. Als ik te lang stil zou staan bij de situatie van deze man dan kruip ik huilend bij hem in bed. En daar heeft niemand iets aan. Beter doe ik nog een keer alsof de gang een racecircuit voor stepkampioenen is.

Wanneer je in de nachtdienst zit, is het net alsof je een heel andere wereld instapt. Het is er donker en stil (afgezien van een client die het afgelopen uur roept dat hij shag nodig heeft en naar zijn werk moet. Het is 04:48. Nog een kunst: negeren) Ik kom volledig tot rust in deze schemerige wereld, waar ik gewapend met portofoon en zaklamp doorheen step. Om half acht sta ik straks weer buiten. Het zal dan hoogstwaarschijnlijk licht zijn (daar ga ik van uit. het is tot nu toe altijd nog licht geworden) en dan snuif ik de frisse lucht tevreden op. Er wacht een hondje op mij die wil wandelen, daarna een kop thee. Soms komt er een borrel of jointje brutaal om de hoek kijken (ik stribbel dan niet tegen), en dan verdwijn ik onder de warme dekens. Daar wacht weer een nieuwe wereld op mij, vol kinky seksdromen. Hoop ik.




ps. niet bellen dus vóór een uur of 3 vanmiddag. ik wens niet gestoord te worden terwijl paul walker en edward norton mij (gedipt in nutella) een bezoekje brengen.




6 kommentarer:

Anonym sa...

:) Leuk stukkie! Thanx dat je mij via deze weg ook op de hoogte hebt gebracht van de dingen die je zoal op het internet kan vinden. 13cm lang oorhaar... je zal er maar opkomen om het gewoon lekker te gaan kweken. Ik mag hopen dat ie dan ook op zn hoofd lang haar heeft, zodat hij het een beetje kan wegkammen tussen zn lokken, enfin...
Ik hoop dat je me gauw komt bezoeken hannah, dikke kus

Doris sa...

haha...hannah wat schrijf je toch leuk :)

Ik heb ooit eens een step van Joost geleend om van station leiden naar de hogeschool te steppen. Dat was altijd zo'n vervelend winderig rotstuk om te lopen. Toen heb ik de step van Joost gepakt op een dag..Maar ik heb één aanrader voor de mensen die nu erover denken om ook te gaan steppen..: niet doen op de stoep. Dat is veel te hobbelig en door de tegels wordt je snelheid gigantisch tegengehouden.

Tot die conclusie kwam ik op die dag pas toen ik hijgend voor de deur van die school stond met een knalrood hoofd, stinkend naar zweet. Was met mijn wazige ochtendhoofd als een bezetene gaan steppen zonder gedachte what so ever. Een week lang spierpijn aan mijn ene been aan overgehouden en Joost meteen zn step maar teruggegeven overigens. Maar op gladde paden zoals in zo'n instelling zal het geheid een succes zijn.

x Marieke

p.s: Wat is de definitie van de perfecte man?..


Hij vrijt tot 2 uur 's nachts en veranderd dan in chocola.

Anonym sa...

zo'n man wil ik hebben. poe hee...

Anonym sa...

Het leukste van nachtdiensten vind ik altijd thuiskomen, een kop koffie zetten voor mijn liefje en dan met een koud biertje op de rand van het bed gaan zitten kijken hoe hij wakker wordt.

Net zoals ik het geweldig vind om voor een vroege dienst op zondagochtend de mensen van zaterdagnacht te ontmoeten op het centraal station, dronken, verwaaid en verdwaald, terwijl ik uitgeslapen en frisgewassen de metro in spring.

Andere werelden. Mooi.

Anonym sa...

Insmeren met chocola.
telt dat ook...?

Anonym sa...

Weer een veel te leuk verhaal om te lezen!

En Anita, ik begrijp precies wat je beschrijft, haha... Same here toen ik nog nachtdiensten deed. Geweldig als de krantenjongen denkt dat je een ras - alcoholist bent..

Vikc