onsdag, april 06, 2005

Getikte Buurvrouw Bedreigt Poes

Mijn buurvrouw is me er eentje. Ze heeft een opvallende verschijning, die niet in de laatste plaats komt door het feit dat zij dagelijks zingend door de stad loopt. Op plateauzolen waar ik niet eens de hoek van de straat mee zou halen, welteverstaan. Ze is gewoon lekker in een LSD-trip blijven hangen in de jaren 60 weetjewel. Ik heb haar daarom altijd wel geinig gevonden, tot gisterenmiddag.

Umfufu speelt graag buiten. Dat doen alle katten, en bovendien vind ik het heel natuurlijk dat een kat buiten kan ravotten, graven, piesen en wippen.

Mijn buurvrouw stond gisteren woedend aan mijn slaapkamerraam te kloppen. Ik kwam net uit de douche en ik had bepaald geen behoefte aan een tirade. Heb ik nooit, maar als ik net wakker ben helemáál niet. “Jouw poes zit in mijn tuin, Als ik haar nog één keer in mijn tuin zie, dan gooi ik haar dood met een steen. Je wilt toch niet dat er iets met je poesje gebeurt hè?”

Pardon? Waar haalt ze het gore lef…

Ja, dat dacht ik ook al ja! Ik probeerde met haar te levelen maar het ging vrij moeilijk omdat mijn handdoek steeds verder van mijn lichaam afzakte en zij mij geen seconde liet uitpraten. Er viel niet met het mens te onderhandelen.

Die kleine Umfufu bedreigen? Mijn aandoenlijke pluizebol die ik met zoveel liefde heb grootgebracht in dezelfde zin met een steen betrekken? Ik zie haar al met gespleten schedeltje op de grond liggen, mij roepen om hulp, maar ik versta haar niet want ik hoor alleen “miauw…” Ik wilde dat ik een goed gebekte kung-fu bitch was. Dan zou ik háár eens met een steen achterna zitten. Dan zou ik haar ruiten eens met een hele zak stenen bekogelen. Maar opgevoed als ik ben heb ik haar een briefje door de bus gegooid, met een uitnodiging tot een volwassen gesprek. Hier heb ik uiteraard niets op gehoord.

Op dit moment is het donker. Ik heb gewacht tot het schemerde en toen hebben Umfufu en ik heel zachtjes het raam open gedaan. Ik heb haar een vaarwel kusje gegeven en haar gezegd dat ze niemand mocht vertrouwen. Ik hoop dat ik haar pootjes vannacht weer op mijn deken voel… anders gaat het morgen ontzettend tochten bij mijn buurvrouw.
Als je nog een mooie, zware steen thuis hebt liggen, ben je van harte welkom.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Wij kregen laatst ook commentaar over onze kleine Shaffy (mijn kleine rode katje..). De buurvrouw zei dat ze Shaffy erg onbeschoft en brutaal vond omdat hij in haar tuin had zitten graven terwijl ze er naast stond. Ahum..

Anonym sa...

hahahaha! Nou, Marieke, dat IS ook wel erg brutaal ja. Die Shaffy durft wel, stoere bink! Misschien zouden hij en Umfufu een mooi stel maken...?

Anonym sa...

Als we nou eens stellen dat Umfufu en Shaffy, ELvis en Grover neefjes en nichtje van elkaar zijn? Vink wel schattig ;). Lang leve de terrorpoesjes!